Gempar! Kertas Al-Quran Saluti Mercun

on 6 August 2012

Kertas Al-Quran Saluti Mercun | Kertas pembalut mercun menggunakan kertas daripada Al-Quran. 

Warga sedang memperlihatkan kertas balutan marcon bertulis ayat Al-Quran

Perbuatan tersebut sudah menghina Islam itu sendiri dan tidak bertanggungjawab telah ditemui di beberapa buah desa di Aceh, Indonesia. Orang yang tidak bertanggungjawab tersebut telah menggunankan kertas yang tertulis ayat-ayat suci Al-Quran sebagai pembalut mercun.

Penemuan yang berlaku di Panton Labu, Matang Kuli dan Nibong disifatkan sebagai satu penghinaan terhadap umat Islam.

Penemuan pertama kes tersebut ialah di Panton Labu apabila seorang peniaga, Nurdin, 34,  menemui kertas mercun yang dipenuhi tulisan Arab pada minggu lalu ketika sedang berniaga di kedainya.

Nurdin berkata, beliau telah terjumpa cebisan mercun di depan kedai beliau dan setelah diteliti, didapati tulisan Arab tersebut merupakan ayat Al-Quran. Beliau telah menemui beberapa cebisan lain dan bertindak melaporkan perkara tersebut kepada Majlis Permeyuaratan Ulama (MPU) Tanah Jambo Aye untuk tindakan lanjut.

Warga sedang memperlihatkan kertas balutan marcon bertulis ayat Al-Quran

Ketua MPU, Tgk Ramli Syam berkata, cebisan yang ditemui oleh Nurdin itu disahkan merupakan helaian daripada Al-Quran. Tambahnya lagi, perbuatan ini merupakan satu penghinaan terhadap umat Islam dan disengajakan. Mereka yang bertanggungjawab dalam hal ini perlu ditangkap dengan segera. - Kertas Al-Quran Saluti Mercun
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved