Lagu 'Sudah Cukup Sudah' Bagi Mengingati Sahabat Yang Mati Bunuh Diri

on 29 May 2012

Assalamualaikum....

Lagu 'Sudah Cukup Sudah' Bagi Mengingati Sahabat Yang Mati Bunuh Diri

Lagu "Sudah Cukup Sudah" nyanyian dari Band Indonesia iaitu Nirwana Band memang sangat  popular di Malaysia dan saya tengok dah menjadi trend pula. Setiap kali buka radio pasti dengar saja lagu nie ke udara. Memang sangat ngetop gitu kata orang Indonesia-lah. Tak tau betulkah tak bahasa Indonesiaku tu. 

Untuk pengetahuan semua lagu yang Popular itu sebenarnya dihasilkan untuk mengingati sahabat mereka yang mati akibat bunuh diri dalam kejadian beberapa tahun lalu. 

Akibat kecewa dengan kekasih yang berlaku jurang dan mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain kehidupan rakannya (rakan Vokalis Nirwana Band, Denis) menjadi sengsara sehinggakan setiap malam dia menangis dan mengeluarkan perkataan "sudah cukup sudah... biarlah aku pergi saja"

Namun begitu, lagu yang tercipta hasil dari ilham kematian rakan mereka bukanlah untuk ikutan kepada semua tetapi menjadi contoh.

Untuk maklumat lanjut sila pergi ke Sini.

Saya pun memang berharap tiada lagi orang yang bunuh diri akibat kes putus cinta.

So, moral valuenya di sini adalah kita kena berfikiran rasional dan terbuka dalam menjalinkan hubungan sesama manusia. Lagipun dalam dunia ini ada pasang surutnya. "Kumbang bukan sekor, Bunga bukan sekuntum", carilah cintamu yang sebenar dan jangan berputus asa dalam mencarinya. 

Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

  1. bunuh diri sebab cinta, tak boleh diterima, bunuh diri dilaknat Allah.

    ReplyDelete
  2. @Denaihati Betul tu Bang DH... Apa2 masalah boleh bawa bincang... lagipun bunga sekuntum... banyak tu... cuma Allah dah pilih yg mana terbaik utk kita.. cuma tinggal cari saja... heheheh

    ReplyDelete
  3. bunuh diri ..tak ada keje lain dah orang sekarang ni..yg terbaru budak 12 tahun gantung diri ditemui mati kat Ranau tak silap..sebab tak dapat jumpa atuk..haish

    ReplyDelete
  4. @SP (spudinpunya) Perghhh, biar betul... inilah kalau tak percaya dngn Qada' dan Qadar..... cepat sangat nak putus asa..

    ReplyDelete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved