Tips & Info | Kacang Buncis Atasi Rambut Gugur | Info Sihat

on 13 January 2012

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia...


Masalah keguguran rambut boleh menjejaskan penampilan kita di hadapan rakan-rakan dan orang ramai. Sehinggakan malu untuk berhadapan dengan orang ramai. Masalah ini bukan sahaja terjadi kepada orang dewasa, para remaja juga ada menghadapi masalah yang sama. 

Kacang Buncis

Biasanya stress menjadi punca keguguran rambut anda. Tapi sebenarnya bukan setakat stress juga menjadi punca dan penyebabnya rambut anda mengalami keguguran, gangguan keseimbangan hormon juga boleh menjadi punca. Bukan itu saja, kesilapan sewaktu pemilihan perawatan rambut dan masalah kekurangan nutrisi adalah antara penyebab yang mengundang kepada masalah keguguran rambut. Sekiranya masalah utama keguguran rambut anda berpunca dari kekurangan zat makanan sudah tiba masanya untuk anda mengubah stail pemakanan anda. Jangan lupa juga untuk menyelitkan menu sayur buncis di dalam jadual pemakanan harian anda. Menurut pakar pemakanan, kacang buncis, daging ayam kampung, ikan dan biji-bijian termasuk dalam sumber protein rendah lemak yang sangat diperlukan untuk menjaga kesihatan rambut. 

So, bagi yang mengalami masalah rambut bolehlah mencuba tips ini. Walaupun ianya nampak macam biasa saja dan mungkin kita kurang mengambil tahu tapi apa salahnya kita mencuba seperti apa yang orang kata 'tak kenal maka tak cinta' dan 'belum cuba belum tahu, sudah cuba baru kau tahu' hahaha... Pepatah kedua itu aku buat sendiri jer.

Selamat mencuba !
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved