Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak 2013 Negeri-Negeri Seluruh Malaysia 1434H/2013M

on 14 June 2013

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1434H/2013M | Salam Ramadan 1434H buat semua dengan ucapan Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadan buat pengunjung blog http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com yang beragama Islam. Pastinya Ramadan 1434H ini kita akan mengaktifkan kembali ibadah dan segala kebaikan di bulan baik ini. Sebelum berpuasa, kita pastinya akan mengulangkaji tentang adab-adab berpuasa, niat berpuasa, dan segalanya tentang ibadah di bulan puasa. Tak ketinggalan kita juga kena tahu tips-tips menarik untuk berjimat cermat di bulan puasa. Selain kemeriahan harga buffet di hotel-hotel terkenal dan juga hotel bajet, kita juga biasanya akan disogokkan dengan juadah kuih muih lazat yang dihidangkan di bazar Ramadan. Korang mesti nak tahu juga senarai bazar ramadan di sekitar kawasan anda ya. Sekarang ini, memang banyak sekali bazar Ramadhan yang terbaru tumbuh macam cendawan di musim hujan.

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1434H/2013M

Sempena menyambut Ramadan ini, penulis ingin memohon kemaafan daripada semua pembaca jika selama ini ada kesilapan dari pihak penulis. Maaf Zahir dan Batin. Ops macam nak sambut hari raya la pulak.

Antara amalan Rasulullah Sallallahu A'laihi Wassallam sebelum kedatangan Ramadan adalah bersuci lahir dan batin.

PASTIKAN : Setting Niat --> Upgrade Iman --> Download sabar --> Delete Dosa --> Approve Maaf --> Search Pahala.

Seperti tahun-tahun sudah, penulis akan sediakan kepada anda semua Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1434H 2013M.

Berikut adalah senarai Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1434H/2014M sumber dari http://www.islam.gov.my/

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Bagi Negeri-Negeri Seluruh Malaysia 1434H/2013M

















* Sumber: eFalak, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia
Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

  1. Tinggal beberapa hari saje lagi kan...

    ReplyDelete
  2. Tak boleh bukak pun yg Pulau Pinang punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh buka yg ini... https://docs.google.com/file/d/0B8sp2ae1NS_GYV9kdW0zSWtzLWs/edit?usp=sharing

      Delete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved