Mohd Nazmi Faiz Tidak Ambil SPM Pada Hari Pertama

on 6 November 2012

Mohd Nazmi Faiz Tidak Ambil SPM Pada Hari PertamaMohd Nazmi Faiz Tidak Ambil SPM Pada Hari Pertama | Nampaknya peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dah bermula sejak kelmarin (5 November) namun Nazmi Faiz atau nama sebenarnya Mohd Nazmi Faiz Mansor, 18, tidak menduduki SPM pada hari pertama peperiksaan itu di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ).

Untuk pengetahuan semua, Sepatutnya Nazmi Faiz menduduki SPM pada November tahun lepas, namun dia menangguhkan hasrat itu bagi membantu skuad Harimau Muda menghadapi Sukan SEA Indonesia 2011. Pengorbanan Nazmi tidak sia-sia apabila Skuad bawah 23 tahun negara berjaya meraih pingat emas. 

Apa-apa pun keputusan di tangan Nazmi sendiri sama ada mahu menduduki peperiksaan SPM atau tidak. Tapi, kalau dia mengambil keputusan untuk menduduki peperiksaan SPM, kami doakan yang terbaik. Tak salah rasanya kalau kita jadi pemain bola sepak yang terkenal disamping itu juga kita mempunyai ilmu pengetahuan yang tinggi. Ilmu adalah penyuluh hidup. Kami di Malaysia sentiasa menyokong kerjaya anda semua. Majulah sukan untuk negara.
Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

  1. sayang nya kalau dia tak amik spm...

    ReplyDelete
  2. SPM bleh ambk bila2 masa. Lgpn gaji dia RM300k, maen bola kt europe (portugal) dan cerah masa depan. Duit bnyk2 tu kalau kumpul dan buat plaburan msti brjaya. SPM ni utk org yg mahu dptkn pkrjaan kerjaan taw kt malaysia jer. X rugi pn, kalau ambk spm bleh dkatakan nilai tmbah le tu.

    ReplyDelete
  3. @Anonymous

    Betul tu, samalah cam org yg nk mengaji kat pondok psl ilmu agama dikatakn nanti nak makan apa bila keluar pondok sebab x de sijil. Mstilah makan nasi lah x kn makan skru. Sume org mkn mknn ruji. Spttnya ayt dia bnyi cmni "mcm mana nk hdup kaya nanti" hahaha

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah ..nanti beliau ambik laa tu ..haha

    ReplyDelete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved