Bayar Zakat Fitrah Melalui SMS

on 4 August 2012

Bayar Zakat Fitrah Melalui SMS | Kini umat Islam tidak perlu lagi bersusah payah pergi ke kaunter untuk membayar zakat fitrah kerana terdapat satu cara yang amat mudah sudah disediakan iaitu melalui Perkhidmatan Pesanan RIngkas (SMS). Hanya dengan menggunakan telefon bimbit, anda sudah melunaskan kewajipan anda untuk membayar zakat fitrah sempena bulan Ramadhan ini.

Tidak ada lagi sebab jika anda terlupa untuk membayar zakat kerana dengan menggunakan cara ini, kerja anda untuk membayar zakat menjadi lebih mudah. Namun begitu buat masa ini hanya pelanggan Celcom sahaja yang dapat menggunakan perkhidmatan pembayaran zakat melalui SMS ini.

Berikut adalah cara yang boleh anda gunakan untuk membayar zakat melalui SMS yang di beri nama M-Zakat. Untuk menyemak kadar zakat setiap negeri di Malaysia, sila klik di sini: Kadar Zakat Fitrah 2012.

M-Zakat

Kepada umat Islam yang sudah layak membayar zakat, langsaikanlah kewajipan Rukun Islam keempat anda agar hidup anda sentiasa diberkati oleh Allah Subhana Wa Ta'ala.
Ranking: 5

{ 1 Comments... read them below or add one }

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved