Apa Itu Keyword ?

on 15 January 2012

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia...


"Keyword" ?, alahai dengar nama saja saya dah bingung dan mulalah saya menggaru kepala yang tak gatal nie. Biasalah newbie macam saya nie memang tak tahu lagi apa itu 'keyword', "SEO" dan segala bagai lagi natang itu. Tapi saya nie bukannya malas sangat sampai tak nak ambil tahu tentang semua itu nanti bila ada orang cakap pasal semua natang tu saya taklah diam diri saja macam batang tunggul.hahaha... So, saya adalah cuat reasech dengan pakcik Google nie.. So ini saja yang saya nak kongsikan. Harap puahati ya... hehehe...


Apa itu Keyword ?

Keyword adalah perkataan atau teks ringkas yang di taip pada search engine dan juga pada sebuah entri atau artikel yang di tulis dalam sebuah web atau blog. Keyword yang di tulis pada search engine akan dipadankan dengan perkataan atau teks yang ada pada nama web atau blog, tajuk entri atau artikel dan tulisan pada entri atau posting, tetapi ianya sangat bergantung pada cara bagaimana kita mengeksploitasi sesuatu keyword dan kekerapan keyword itu di ulang pada entri atau artikel yang ada pada blog. 

Biasanya keyword yang di taip pada search engine, lebih dari satu perkataan. Sebagai contoh, perkataan 'keyword'. Kita mengandaikan seseorang akan menaip perkataan Apa itu keyword? pada kotak search engine seperti google. Di sini, kita boleh mengeksploitasi perkataan Apa itu keyword? dengan menjadikannya sebagai tajuk entri atau artikel dan memaksimakan tiga perkataan tersebut pada isi didalam entri atau artikel.


Apa pentingnya keyword ?

Keyword merupakan salah satu cara yang digunakan untuk mendapatkan visitor atau pengunjung melalui search engine. Jadi, setiap keyword yang kita tulis pada entri atau artikel didalam blog kita adalah merupakan undangan secara tidak langsung untuk mereka masuk ke blog kita. Jika kita ingin cuba mendapatkan visitor padasearchengine,gunakanlah keyword dengan sebaik-baiknya.

p/s: Untuk lebih memahami entri ini, sila taipkan perkataan Apa itu keyword? atau Apa pentingnya keyword? atau keyword itu apa? pada Google search engine.
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved