PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

on 20 June 2012

Assalamualaikum , salam sejahtera dan salam 1Dunia...

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

Bagi yang ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat Universiti pastinya memerlukan pembiayaan yang tinggi untuk menampung kos yuran belajar, buku dan banyak lagi. So, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) merupakan pilihan yang terbaik untuk kamu melanjutkan pengajian. PTPTN merupakan salah satu badan kerajaan yang banyak membantu para pelajar untuk menyambung pengajian mereka di peringkat pangajian tinggi.

Kalau kita dah pinjam duit mestilah kita kena balikkan semula duit yang dipinjam secepat mungkin. Tak baik kalau kita tangguh-tangguhkan nak bayar balik hutang tu kalau kita dah ada duit. Dalam Islam sendiri juga mewajibkan kita untuk membayar hutang.

Takkanlah dah pinjam duit tapi tak nak bayar balik ? Tak malukah? Tindakan ini boleh menyusahkan orang lain dan juga memang memalukan diri sendiri. Tak kesiankah dekat mereka yang ingin melanjutkan pengajian mereka ? Lagipun duit pembayaran balik itu bukannya nak digunakan untuk tujuan lain tapi untuk kegunaan mereka yang ingin melanjutkan pengajian ke universiti.

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

Kenapa susah sangat nak bayar balik wang pinjaman PTPTN tersebut ? adakah kadar faedah yang dikenakan adalah tinggi ? Tapi ramai beranggapan yang kadar faedah tersebut memang tinggi sehinggakan susah kita nak bayar balik. Kadar faedah yang dikenakan adalah sebagai kos pengurusan berasaskan sistem kewangan Islam. Mesti kamu nak tahu tentang fakta ini bukan ?

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

Sebenarnya banyak lagi fakta-fakta menarik dan yang betul tentang PTPTN.

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

Harap dengan ini dapatlah kita faham sedikit sebanyak tentang PTPTN dan sama-samalah kita renungkan perkara ini. Ini ada satu fakta penting yang ingin saya kongsikan bersama kamu semua:-

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya

Semuanya pasti inginkan keputusan yang cemerlang. So, apa lagi belajar bersungguh-sungguh, dapat first class dan tak payah bayar balik PTPTN. Mudah saja bukan ?!

PTPTN Dan Fakta Sebenarnya


So, akhir sekali, kalau dah pinjam duit orang tu kena pulangkan balik tak kiralah duit member, duit mak bapa, duit awek ataupun PTPTN, semuanya kena wajib bayar balik hutang. Kalau tak dengan free-free kita dapat 'bonus dosa'. 

Lagipun rasanya semua yang pinjam duit PTPTN nie dah sign agreement sebelum bersetuju untuk terima bantuan. Bayarlah balik supaya suatu hari nanti anak kita sendiri dapat gunakan PTPTN untuk melanjutkan pelajarannya ke universiti.

Nasihat saya kalau nak cari fakta, tanya pada yang pakar. Mudah sangat layari je http://blog.nuffnang.com.my/2012/06/13/pembiayaan-pendidikan-perbadanan-tabung-pendidikan-tinggi-nasional-ptptn/ ataupun Sila kunjungi laman web rasmi PTPTN di http://www.ptptn.gov.my/ untuk keterangan yang lebih lanjut.
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved