Liyana Jasmay Berat Hati Tinggalkan Tunang

on 25 May 2012

Liyana Jasmay
Pelakon dan penyanyi, Liyana Jasmay mengakui berasa berat hati untuk meninggalkan tunangnya, Fathuddin Mazlan selama enam bulan kerana mengikuti kursus jangka pendek perfileman di New York, Amerika Syarikat.

Liyana, 24, berkata, dia bagaimanapun berasa sedikit lega apabila Fathuddin berjanji akan melawatnya di sana jika mempunyai waktu terluang.

"Sudah tentu saya berat hati nak tinggalkan orang yang saya sayang tetapi pemergian ke New York adalah untuk kebaikan dan masa depan saya.

"Saya perlu tabahkan hati untuk mengharungi cabaran ini tetapi dia berjanji akan datang melawat saya," ujarnya kepada mStar Online.

Liyana bakal berangkat ke negara itu pada akhir Jun depan untuk mengikuti kursus di New York Film Academy dalam bidang pengarahan dan lakonan.

Pelakon itu akan kembali ke Malaysia pada akhir Disember sebelum melangsungkan perkahwinan dengan tunangnya pada 24 Januari 2013.

Dalam pada itu, Liyana berkata, dirinya telah banyak berubah selepas bertunang dan lebih fokus terhadap sesuatu perkara selain banyak menghabiskan masa di rumah.

Ujar Liyana, sikapnya itu bukan atas paksaan sesiapa tetapi daripada kesedaran dirinya sendiri sebelum melangkah ke alam perkahwinan.

"Bukan la kata sebelum bertunang ni saya sering keluar sana sini tetapi bila dah bertunang ni saya lebih banyak menghabiskan masa bersama keluarga dan tunang.

"Saya lebih tahu apa kepentingan dalam hidup saya dan berharap pemergian ke New York akan memberi lebih pengalaman dan fokus terhadap kehidupan dan kerjaya," ujarnya.

Sementara itu, Liyana berkata, dia kini sedang sibuk menghabiskan semua penggambaran filem dan drama yang telah dipersetujui sejak awal sebelum berangkat ke negara itu.

Liyana memberitahu, dia baru sahaja menyelesaikan penggambaran filem Tokan dan akan kembali ke set filem Isyarat Cinta arahan Bade Hj Azmi dalam masa terdekat. - mStar Online
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved