Status Lagu Bawaku Pergi Diketahui Seminggu Lagi

on 1 April 2012



Keputusan sama ada lagu Bawaku Pergi nyanyian Zizan Raja Lawak dan Kaka akan diharamkan atau sebaliknya hanya akan diketahui dalam tempoh seminggu lagi.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim berkata, setakat ini, lagu itu hanya digantung buat sementara waktu sehingga siasatan sepenuhnya selesai dijalankan.

"Kita masih menjalankan siasatan dengan mengenal pasti sama ada lagu tersebut secara langsung menghina agama, budaya atau moral.

"Kerajaan akan bersikap teliti dan adil sebelum sesuatu lagu itu diharamkan," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan Kosmo! semalam mengenai lagu tersebut yang digantung siaran buat seketika ekoran liriknya yang mendatangkan kon troversi.

Sementara itu, Presiden Persatuan Penyanyi, Pemuzik dan Pen cipta Lagu Tanah Air (Papita), Datuk M. Daud Wahid berkata, lagu tersebut wajar diharamkan jika liriknya boleh mendorong anak muda terutamanya remaja perempuan untuk lari dari rumah. - Kosmo! Online

p/s: diharap semua bersabar menanti keputusan lagu 'Bawaku Pergi'. 
Ranking: 5

{ 1 Comments... read them below or add one }

  1. Klu lgu amt dtitikbratkn..bgaimna pla dgn flem2 yg lbih praktik..tp ap2 pn tpulg kpada indvdu..

    ReplyDelete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved