Permohonan Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) Ambilan Jun 2012

on 19 March 2012

*UPDATE: 23 Mac 2012



Perhatian kepada pelajar lepasan SPM yang ingin mengambil atau memohon program perguruan anda bolehlah memohon program Kursus Perguruan Lepasan SPM (KPLSPM) atau sekarang lebih dikenali sebagai Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) dengan Kepujian sesi ambilan jun 2012. Program ini akan dibuka pada 22 Mac 2012. Oleh itu, pastikan anda telah menyediakan apa yang patut bagi memohon program tersebut.


Cara-cara untuk memohon Program Ijazah Sarjana Muda (PISMP) ambilan Jun 2012 adalah seperti yang berikut:

1) Jangan lupa beli No. Pin di Bank-bank Nasional yang berdekatan dengan anda pada 22 Mac dengan bayaran sebanyak RM6.00 saja.

2) Jangan lupa, bila dah beli No. Pin, anda bolehlah melayari laman web Kementerian Pelajaran Malaysia untuk mendaftar secara online pada tarikh yang sama iaitu pada 22 Mac 2012.

3) Pastikan anda mematuhi syarat-syarat permohonan apabila anda memohon Progran Ijazah Muda Perguruan (PISMP) dengan Kepujian tersebut.

Syarat-syarat kemasukan ke Program Ijazah Muda Perguruan (PISMP) dengan Kepujian ambilan Jun 2012 adalah seperti di bawah:


*Sila klik untuk lebih jelas

Tarikh tutup permohonan adalah pada 5 April 2012.

Adalah dengan ini dimaklumkan bahawa Aplikasi Permohonan Kemasukan ke Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan dengan Kepujian (PISMP) Ambilan Jun 2012 boleh dibuat mulai 22 Mac 2012 (Khamis) melalui laman sesawang Kementerian Pelajaran Malaysia atau boleh teru ke :


Oleh itu, kepada pelajar-pelajar lepasan SPM jangan lupa isi cepat-cepat sebelum tarikh tutup tersebut. 


Sumber: dzuandiey.com
Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved