Tersebarnya Dokumen Tuntutan Perbelanjaan RM2.04 Juta Untuk Artis Kpop Sempena Hari Belia 2012

on 1 June 2012

Assalamualaikum....

Siapa sini yang pergi ke Perhimpunan Jutaan Belia 2012 baru-baru ini ? Cer angkat kening macam kak Ziana Zain tu. Di katakan sambutan pada Hari belia 2012 memang meriah dan mendapat sambutan yang menggalakkan dari semua pihak terutamanya belia-belia nie. 

Bagi menghiburkan para belia tiga artis K-Pop dibawa ke Malaysia iaitu U Kiss, Teen Top dan Dal Shabet. Kotroversi pembatalan ceramah Ustazd Azhar Idrus jga ada dikaitkan dengan konsetr ini. Entah apa kaitannya saya pun tak tahu. So, janganlah pepandai pula nak buat andaian sendiri ya nanti ada pula yang kena saman. Saya baru saja menjenguk blog Abang Nara, dimana beliau memaparkan dokumen tuntutan perbelanjaan untuk artis Kpop yang mencecah RM2.04 juta. Sebenarnya perkara tu dah tersebar dua tiga dah di blog-blog politik.


Diharap semua orang jangan mempercayai 100% yang dokumen ini adalah benar. Betul juga kata abang Nara, sekali tengok ini cumalah file Microsoft Exel yang semua orang boleh buat. kesahihannya juga tidak dapat dipastikan lagi dan mungkin juga isu ini dimanipulasikan oleh pihak-pihak tertentu untuk kepentingan diri sendiri.


Kalau benar dokumen ini benar, memang saya amat sedih kerana artis tempatan mendapat bayaran yang rendah sedikit berbanding dengan tiga artis Kpop tersebut. Tak silap memang ramai juga artis tempatan yang hadir untuk memeriahkan Hari Belia 2012 tersebut. Nampaknya terpaksalah artis tempatan kita berusaha lebih keras sedikit untuk dipandang tinggi di negara sendiri.

Kredit to : Abang Nara

Ranking: 5

{ 3 Comments... read them below or add one }

  1. tak lah..pembelanjaan artis k-pop ditaja sepenuhnya oleh pihak swasta dan tidak membabitkan duit kerajaan dan rakyat..

    ReplyDelete
  2. @hafizmasran aku pun baru baca tentang nie di akbar... sebenarnya bayaran cuma RM900,000 saja setelah perbincangan dibuat.. itulah yg aku baca dekat akbar,,...

    ReplyDelete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved