Kenapa Allah Menemukan Kita Dengan Orang Yang Salah

on 30 November 2012

Kenapa Allah Menemukan Kita Dengan Orang Yang Salah

Kenapa Allah Menemukan Kita Dengan Orang Yang Salah | Admin nak tanya sikit dengan para pembaca dan pelawat di blog ini, boleh tak? Kalau boleh meh baca nie, pernah tak kecewa kerana cinta? ditinggalkan kekasih? dan clash ditengah jalan? Mungkin ini adalah jawapan kepada apa yang berlaku kepada kamu.

1. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar, masih ada rasa syukur kita kepada ketentuan-NYA.

2. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

3. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH Subhana Wa Ta'ala.

4. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik, khas untuk diri kita.

5. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH Maha Pemurah dan Penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk siri kita dan kehidupan kita pada masa depan.

6. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang utnuk mengalaminya.

7. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita menjadi manusia yang hebat jiwanya.

8. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa cinta yang terbaik hanya ada bersama ALLAH Subahana Wa Ta'ala.

9. Memang ALLAH Subahana Wa Ta'ala sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal.

Wahai sahabat dan juga diriku yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta. Fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Gapailah keredhaan ALLAH Subahana Wa Ta'ala dengan melaksanakan perintah-NYA dan meninggalkan larangan-NYA.

Percayalah sesungguhnya ALLAH Subahana Wa Ta'ala malu untuk menolak permintaan hamba-NYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan hanya kepada-NYA.

Ranking: 5

{ 1 Comments... read them below or add one }

  1. Sy sokg sgla sbb yg ad..krna dlu sy dh alaminya..kcwa sgt rsenye..tp syukur sbb ad pgnti yg lbih baek..dr sgla sgi..dan pwtakannya sma sprti dtuk yg mbesarkn sy..wlupn sy dh khlngan cnta yg dlu dtuk yg sygkn sy tp allah gntikn dgn seorg llki yg mmpu brikn 2 bnda yg hlang ni..hrap lh pkhwinan kmi kkal ke akhir nyawa..=,=

    ReplyDelete

 
© Official Blog Budak Jalanan All Rights Reserved